diumenge, 16 de desembre del 2012

Tot comença per casualitat

Tot va començar l'estiu de l'any 2011 quan casualment em vaig assabentar que es feia una convocatòria per il·lustrar els contes infantils de la col·lecció "Ni príncipes azules ni princesas rosas". L'associació mexicana Mestizas (mestizas@org) havia creat aquesta iniciatiava amb l'objectiu de confeccionar contes no sexistes per als infants mexicans. Em va agradar tant la proposta que vaig decidir participar-hi. Per a mi, això va suposar el descobriment del món de la il·lustració, un món apassionant.

Després va venir el Premi Joan Llaverias 2012, que promou cada any l'Ajuntament de Lloret de Mar. Amb gran sorpresa per part meva, vaig guanyar amb el conte "La imatge trobada". Va ser un moment d'immensa felicitat i emoció; encara ara no m'ho puc creure.

Des de llavors no he deixat de dibuixar i crear relats. En aquest bloc us els explicaré.

I és que tot comença per casualitat...



Els personatges creats l'any 2012

La Fernanda és una nena mexicana que volia ser lluitadora. És la protagonista del conte "¡Lucharaaaaaán dos de tres caídas sin límite de tiempo!".
El Jan i la seva gosseta, la Lluna, són els protagonistes del conte "La imatge trobada". Un dia, fa molt de temps, van descobrir la imatge d'una santa amagada entre els arbusts del bosc...
La Violeta és la protagonista del conte "La Violeta s'avorreix molt, molt, mooolt". És una nena molt entremaliada que li farà la vida impossible al seu veí...
La Urgell és la protagonista de "La Urgell se'n va a la ciutat". És una noia forta i atlètica, nascuda a la muntanya, que un dia decideix anar a la ciutat en busca d'emocions...
El Jan és el protagonista de "El Jan se'n va al camp". És un noi de ciutat, que és un gran músic però és feble i malaltís. Un dia decideix anar al camp a buscar la inspiració...


La Xufi és la protagonista de "Tot ho faig malament!". És una gateta valenciana que està molt trista perquè sempre s'equivoca...

1 comentari:

  1. Ai quina gràcia m'ha fet veure la Xufa en versió conte! A ella li hauria encantat... Un bes molt fort!

    ResponElimina